Uitdagingen op de arbeidsmarkt. Hoe vind je werknemers die bij ons passen?
Door de krapte op de arbeidsmarkt is het lastig om de juiste werknemers te vinden. De corporatiesector heeft echter nieuwe mensen nodig voor de opgaven nu en in de toekomst.
“Voor ons als kleine organisaties, is elke medewerker belangrijk en van waarde. Een match moet van beide kanten perfect passend zijn. Dat is in deze tijd een hele puzzel. Vind maar eens de juiste match en medewerker.” Aldus Erna Mobach, bestuurslid van het MKW Platform en directeur-bestuurder van de Goede Woning in Rijssen.
Om deze vraag te kunnen beantwoorden zullen wij ons tijdens deze MKW Directeurendag verdiepen in de uitdagingen en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Er verandert namelijk veel, weet jij het al? Hoe pak jij het binden en vinden van goede werknemers aan? Wat je in 2025 doet? In een veranderende (corporatie)wereld?
MKW voorjaars Directeurendag
Datum en locatie
Donderdagmiddag 6 april 2023
Locatie: rond Utrecht
Aanmelden
MKW leden ontvangen binnenkort een uitnodiging per mail.
Samen positioneren
Het tweede deel van de middag besteden we aan het gezamenlijk schetsen en invullen van ons ‘werkgeversmerk’ als kleine en middelgrote corporaties.
Bram Lipsch (Baston Wonen en samen met Erna vanuit MKW bestuur betrokken bij de vormgeving van de Directeurendag): “Kunnen wij als MKW-corporaties het beeld en gevoel dat wij hebben over ons zelf (‘de kracht van klein’), ook goed over brengen naar onze toekomstige potentiële werknemers? En wat behelst dat beeld en gevoel dan precies? Bij uitstek een vraag die we samen moeten beantwoorden en vormgeven.”
Erna: “Samen staan we sterker en uiteindelijk streven we naar hetzelfde doel. Namelijk het aantrekken en het behouden van de juiste medewerkers binnen de corporatiesector, of je daar nu als kleine of middelgrote of grote corporatie mee aan de slag bent. Dus we zien jullie als MKW leden graag met opgestroopte mouwen verschijnen op deze Directeurendag!”
*Werkgeversmerk / Employer Branding
Bewezen is dat werkgevers met een sterk werkgeversmerk beter in staat zijn om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Goed werkgeverschap met een duidelijke bedrijfs- maar ook sectorcultuur draagt bij aan een goede positionering van jou als werkgever.
Potentiële werknemers vinden de overeenkomst tussen persoonlijke waarden en bedrijfs- dan wel sectorcultuur belangrijk.